‘Selectie voor honderd procent uit het dorp’
BOXTEL – De kater van het niet promoveren is inmiddels weggespoeld. Bij RKSV Boxtel, wat in de nacompetitie strandde, wordt alweer vooruitgekeken. De vierdeklasser kiest daarbij nadrukkelijk voor een vertrouwde koers, aangevuld met enkele ervaren versterkingen uit eigen dorp.
De grootste impuls komt vanuit de eigen opleiding. Een flinke groep spelers maakt de overstap van de O23 naar de selectie. Daardoor beschikt Boc komend seizoen ook weer over een tweede selectie-elftal, dat Hanky Leatemia onder zijn hoede neemt. Daarnaast worden ook vier nieuwe gezichten verwelkomd. De 30-jarige verdediger Kenny Willems (30) is – door de sport BSO – al een vertrouwd gezicht op sportpark De Munsel. Hij komt over van HVCH, terwijl middenvelder Yassin Kissami (20) terugkeert na een periode bij ODC. Ook Levi van Rooij (24) is terug bij Boxtel, waar hij in de jeugd al voetbalde. Voorgaande jaren maakte hij zijn doelpunten bij Irene en Real Lunet.
Divisie-aanvoerder
De meest opvallende aanwinst is wellicht doelman Jordy Zielschot (31). De aanvoerder van Blauw Geel’38 kiest ervoor om op amateurniveau een stapje terug te doen en gaat verder in zijn woonplaats. De nieuwkomers moeten het gemis van Jaap Arts (naar DVG) en Jesse van Homelen, die al vanaf februari niet meer bij de groep zat en bij LSV gaat voetballen, opvangen.
Trainer/coach John Cornelissen, die wordt geflankeerd door dezelfde staf, is tevreden met de ontwikkelingen binnen de selectie. “We zijn heel blij met deze aanwinsten. En het mooie is dat ze allemaal in Boxtel wonen. We hebben straks een selectie die voor honderd procent uit Boxtel bestaat.”

